Verseddé kottázod a rügyfakadás muzsikáját.

Táncos talpad alá kócos szél hegedül.

Rendelhető

2016/06/09. - írta: Szívállásjelentés

Ha valaki első kézből, dedikáltan szeretne egy példányt az alábbi kötetekből, korlátozott számban a szerzőnél is rendelhető, ezen elérhetőségek valamelyikén.

Nagy Gábor Miklós: Hexametert dobol ujjával...


hexametert_borito.jpgAzt gondolná az ember, hogy időmértékes verset írni amolyan matekozás, ahol folyamatosan számolni kell, meg méricskélni a verslábak hosszát, és ösztönös, belülről jövő, ihletett írás helyett mértani pontossággal kell megszerkeszteni a verssorokat. Pedig sokkal inkább valamiféle ihletett kirakósdi ez, ösztönös játék, semmint versmérnöki munka, azt gondolom. Nem sok élőbeszéd-közelibb klasszikus versforma van ugyanis, mint a magyar hexameter. Ha ösztönösen és belülről jönnek a verssorok, nem kell megerőszakolni a hosszú magánhangzókat, magától lesz meg a hat versláb, és magától lesz egészen véletlenül éppen tá-ti-ti, vagyis daktilus az ötödik. Valahogyan éppen így jön ki, és kész.

Annak idején úgy éreztem, hogy egy statisztikakönyvet is át tudnék írni a matematika tudományához mérten tökéletesen pontos hexameterekbe vagy disztichonokba. És hányszor, de hányszor eljátszottam a gondolattal, hogy egyszer egy szakácskönyvet írjak szép, magyar hexameterekben, ahol is a vörösboros marhapörkölt receptje valahogy így indulna: Hallgasd csak, hogy sercen az apró hagyma a zsíron, / s míg üvegesre pirítod, vágjad a paprikakockát…

Nagy Gábor Miklós: Hexametert dobol ujjával…

ISBN 978-615-00-2622-0
Kiadó: szerzői kiadás
Szerkesztő: Nagy Gábor Miklós
Tördelés és nyomdai előkészítés: Krauter Tamás
Nyomda: Duna-Mix Kft.
Méret: 148x210 mm
Fogyasztói ár: 1.490,- Ft

A kötet kedvezményesen megrendelhető a Líra webáruházában, a Librinél és a Bookline-nál.

 

Nagy Gábor Miklós: Gravitációs alappontok

gravitacios_borito.jpgAzt mondják, kell, hogy legyen egy pont, egy gravitációs alappont, ahol azt érzed: a helyeden vagy a világban, ahol mindennél erősebben érzed az otthonlétet. Nem abban az értelemben persze, amit a bútorok jelentenek, az ágyad és a papucs az ágy mellett, a hamutartó a párkányon, a csorba kávésbögréd, a tollad az íróasztalon, mindig a kezed ügyében, vagy éppen a fogkeféd a fürdőszobai tükör előtt a polcon. Ez az otthon-érzés más. Ez valami nehezen megfogható otthon. Talán a fontosabb, az igazi otthon.

Ez az érzés Lisszabonban tört rám először, majdnem húsz éve talán, a Praça da Figueirán vagy a Rossión, nem is tudom már. Elemi erővel tört rám, szinte szédültem tőle, miközben biztosan álltam, két lábbal a Földön. Furcsa kettősség volt ez: valami kozmikus szédülés, talán az időutazó szédülése, egy furcsa jetlag a téren és időn át. És egyszerre, minden szédüléssel együtt is biztonságban éreztem magam. Hogy a lélek bugyraiból, mélyről, valami előző életekből felszakadó emlék lehetett-e az oka, nem tudom, de azt éreztem, hogy itt vagyok és mindig is itt voltam otthon. Felnéztem balra, a Szent György-várra, aztán jobbra, az Igreja do Carmo romjaira. Néztem a csempézett házakat, néztem a narancsfákon a virágokat, éreztem a tenger sós illatát, és tudtam, hogy itt van körülöttem az európai történelem, benne az én személyes történelmem, az előző életeim történetei, én pedig itt állok, szédülve és biztosan mindennek a kellős közepén.

Nagy Gábor Miklós: Gravitációs alappontok

ISBN 978-963-12-8938-1
Kiadó: szerzői kiadás
Szerkesztő: Nagy Gábor Miklós
Tördelés és nyomdai előkészítés: Krauter Tamás
Borítókép: Garik Barseghyan
Nyomda: Duna-Mix Kft, Vác
Formátum: 200x200 mm, puhatáblás
Terjedelem: 68 oldal, ragasztott
Ár: 990,- Ft

A Gravitációs alappontok kedvezménnyel megrendelhető ide kattintva, a Líra webáruházában. A Bookline - ezen a linken - most 20 százalékos árengedményt biztosít, a Libri.hu oldalain pedig  5 százalékos árengedménnyel kapható.

 

Nagy Gábor Miklós: Szívállásjelentés

szivallasjelentes_borito.JPGNegyvenéves lettem én, meglepetés e költemény...
Hogy miért éppen most? Mert ennyi idős korában Petőfi, Csokonai, Arthur Rimbaud és a drága Attila például már nem is élt – már persze ha elnézi az Olvasó e könyvecske vagy inkább csak amolyan füzetféle szerzőjének e szolid képzavart.
És hogy úgy egyébként meg egyáltalán miért? Adyval szólva mondhatnánk persze némi lírai emelkedettséggel és a költő keserű-sorsszerű magányának kissé pozőr pátoszával, hogy azért, amiért minden: önkínzás, ének...
De legalább itt és most ne ámítsuk a Nyájas Olvasót! Van ugyanis egy profánabb ok is ennél.
Maga az élmény, hogy ha netán egyszer az életben, véletlenül valaki azzal jönne hozzám, hogy megvette a legutóbbi könyvemet, visszakérdezhessek, persze amolyan teátrálisan túlzó meglepettséggel:
– Nahát, ezek szerint maga volt az?!

A Szívállásjelentés on-line rendelhető többek közt a Bookline, a Libri és a Líra webáruházában.


Nagy Gábor Miklós: Szívállásjelentés

ISBN 978-963-12-4619-3
Kiadó: szerzői kiadás
Szerkesztő: Nagy Gábor Miklós
Tördelés és nyomdai előkészítés: Krauter Tamás
Borítókép: Pawel Kadysz
Nyomda: Duna-Mix Kft, Vác
Oldalszám: 68 oldal, ragasztott
Formátum: 110x180 mm, puhatáblás
Fogyasztói ár: 700 Ft

© Nagy Gábor Miklós, 2016, 2018
Minden jog fenntartva.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szivallasjelentes.blog.hu/api/trackback/id/tr708795712
süti beállítások módosítása